Badaj się, bo liczy się czas!

Górnośląska Fundacja Onkologiczna oraz Narodowy Instytut Onkologii w Gliwicach zapraszają do wzięcia udziału w akcji „Luty Miesiącem Walki z Rakiem

W ramach akcji: „Luty – Miesiącem Walki z Rakiem„, Górnośląska Fundacja Onkologiczna wraz z Narodowym Instytutem Onkologii w Gliwicach zapraszają na bezpłatne badania laboratoryjne tj. morfologia krwi obwodowej oraz podstawowe badania biochemiczne w tym stężenie witaminy D, w dniach: 20 – 22 lutego 2024 r. w godzinach: 10:00 – 12:00. Badania będą przeprowadza w Zakładzie Analityki i Biochemii Klinicznej (nowy budynek Instytutu, Punkt pobrania krwi, II piętro)

Pacjenci powinni być na czczo (ostatni posiłek 12 godz. przed badaniem)

Luty - miesiącem walki z rakiem

Nie ignoruj „zwykłych” objawów – zbadaj się!

W lutym na całym świecie obchodzone są dni pacjentów onkologicznych, kiedy to głośno mówi się o chorobach nowotworowych, ale również o jakże ważnej profilaktyce przeciwnowotworowej. Dlatego zgodnie z hasłem naszej akcji profilaktycznej „Badaj się, bo liczy się czas!” przypominamy, że wczesne rozpoznanie choroby może uratować nam życie.

Z przewidywań ekspertów wynika, że w Polsce do 2025 roku liczba pacjentów leczonych na nowotwory złośliwe wzrośnie o blisko 30% w stosunku do roku 2014.

Czy pomyślałabyś, że bóle brzucha, nieregularne miesiączki i dolegliwości ze strony przewodu pokarmowego mogą być pierwszymi objawami zmian w obrębie Twoich jajników? Tak, mogą!

Czy przewlekły kaszel, uczucie zmęczenia, ból w klatce piersiowej, nawracające zapalenie oskrzeli z czymś Ci się kojarzą? Nie ignoruj tych objawów…