Jak co roku 1 października rusza coroczna, miesięczna kampania informacyjna mająca na celu podniesienie świadomości kobiet na temat raka piersi. Przez miesiąc organizowanych jest wiele wydarzeń na rzecz rozpowszechnienia informacji dotyczących wczesnego wykrywania raka piersi, badań oraz leczenia. Różowy kolor i różowa wstążka to znaki charakterystyczne tej kampanii.

W Europie jedna na osiem kobiet jest zagrożona zachorowaniem na raka piersi w ciągu swojego życia. Stąd tak ważna jest znajomość objawów ostrzegawczych i uczestniczenie w regularnych badaniach przesiewowych Wczesne leczenie raka piersi pozwala na wyleczenie 90% przypadków w ciągu 5 lat.

Badania przesiewowe w kierunku raka piersi powinny być wykonywane co 2 lata przez kobiety w wieku powyżej 50 lat. Pozwala to na wczesne wykrycie ewentualnej anomalii lub nowotworu, jeszcze przed pojawieniem się objawów. Badaniem referencyjnym jest mammografia.

W Polsce od wielu lat prowadzony jest program wczesnego wykrywania raka piersi – skrining – czyli bezpłatne badanie mammograficzne dla kobiet od 50 do 69 roku życia.

O tym gdzie, jak, kiedy wykonać badania dowiesz się tutaj: Harmonogram badań

Różowy to DOBRY kolor, a październik to DOBRY miesiąc. Zrób mammografię i/lub przekaż informacje bliskim Ci kobietom 50+W sobotę, 15 października Górnośląska Fundacja Onkologiczna miała możliwość przypomnieć wszystkim odwiedzającym galerię handlową “Forum Gliwice” odwiedzającym o idei Różowej Wstążki i konieczności wykonywania badań skriningowych. Badaj się!! Bądź profilaktyczna!